Haaste: random faktoja



Minusta on kiva lukea muiden blogeista näitä random faktoja, joten tartuin haasteeseen jonka Alisa More precious than gold-blogista heitti mulle. Nämä on nyt juttuja joita en sen kummemmin jäänyt pohtimaan, vaan nämä tulivat ensimmäisenä mieleen. Aitoa ajatusvirtaa siis pienistä jutuista jotka tekevät minusta minut!

  • Puhun itsekseni. Paljon. Höpötän päivittäin itselleni, ja joskus havahdun siihen ja naureskellen mietin että kuinkahan hullulta vaikuttaisin ulkopuoliselle. :D Saatan myös lauleskella, esim.  Ifolor kuvakirjoja joululahjaksi tehdessäni hoilasin kahdelta yöllä: ”No eihän se (kuva) nyt siihen mahdu, no minnekäs sen saa, no itku kun ei mee tuohonkaan...” Ja tähän joku itse keksitty sävel, muah. Ja kuten täällä kirjoitin, höpötän myös muille ihan yhtä lailla.
 
  • Mulla on pakkomielteitä, miten tietyt asiat pitää hoitaa. Laitan esim. pyykit kuivumaan mieluiten itse, koska Mies ei osaa laittaa niitä oikein. Mulle on käsittämättömän tärkeää laittaa ne just eikä melkein täydellisesti, ja täyttää teline silleen fiksusti. Jos telineeseen jää mielestäni hölmön näköisesti tyhjää tilaa, saatan siirrellä jo laitettuja pyykkejä paremmin uusille paikoille. Myös tiskikonetta kaappiin tyhjentäessä on tarkkaa, että mukien korvat osoittaa samaan suuntaan ja lasien väleihin jää pieni rako.
 
  • Mulla on korvatulpat joka yö, en pysty nukkumaan ilman niitä. Tulppia olen käyttänyt nyt vajaa kolme vuotta, silloin oli pakko laittaa kun Nöppönen nukkui vauvana pinnasängyssään meidän sängyn vieressä. Heräsin jatkuvasti siihenkin, kun hän vain liikehti sängyssään inahtamattakaan. Nykyisin olen herkistynyt äänille tulppienkin kanssa enemmän, esim. Miehen hengitys voi tuntua liian kovaääniseltä vieressä jos en heti saakaan unta. Toisaalta saatan joskus umpiväsyneenä sammua lasten keskelle, kuten viime viikollakin Hilpun karjuessa vieressä ja kiipeillessä mun päälle. Nukuin silti. (Mies oli siis kotona, muuten en uskalla enää vahingossakaan torkahtaa kun ei tiedä minne Hilppu ehtii kiivetä. Muutama viikko sitten hän ehti kiivetä tv-tason päälle seisomaan kun ummistin silmäni hetkeksi).
 
  • Nukun muutenkin huonosti ja todella katkonaisesti. Toki esim. viime yönä Nöppönen herätti varmaan noin neljä kertaa, mutta heräsin ihan itsekseni vähintään kahdesti. Viime yönä heräsin ahdistavasta unesta (tulipalo ja toinen uni oli joku ihmeellinen sota), mutta monesti herään ihan muuten vain enkä välttämättä saa enää unta kovin helposti. Näen paljon unia ja ne on kyllä niin outoja että kyllä joku Freud olisi mielellään minua tutkinut.  :D Monesti unet ovat myös ahdistavia, tai sitten muuten vain ihmeellsiä. Ei ole kovin levännyt olo varmaan senkään takia kun herää monta kertaa yössä omituisista unista, ja yö tuntuu todella pitkältä.
 
  • Pesen aina meikit ennen nukkumaan menoa. Aina. Vaikka olisin tullut baarista aamuneljältä, en mene nukkumaan meikit naamassa ikinä.
 
  • Syön herkkuja joka päivä. Siis ihan joka päivä. Tässä yks ilta mietin että ei hemmetti, oon ollu tänään ilman herkkuja, vähänkö hyvin! Mutta sitten tajusin että olinkin syönyt Millan luona piparitaikinaa vaikka kuinka paljon… Herkkujen määrää oon kuitenkin vähentäny, edelleen kyllä päivittäin mutta se määrä on hieman pienempi. Ennen saatoin syödä päivässä neljä Kinder buenoa ja muutaman lakun sekä vähän sipsiä, nyt jää sentään yleensä siihen yhteen suklaapatukkaan päivässä. Vau :D
 
  • En juo kahvia. En ole ikinä tykännyt siitä. Joskus harvoin saatan juoda tietyssä tilanteessa, jos siitä ei kehtaa kieltäytyäkään, mutta en tykkää siitä. Teetä juon joskus, mutta aika harvoin sitäkin. Sen sijaan kaakaota juon enemmän kuin laki sallii.
 
  • Juon melkein joka aamu (ennen myös iltaisin)  iiiison kupillisen kaakaota. Tätäkin olen yrittänyt rajoittaa, sillä siihen tulee 7 lusikallista kaakaojauhetta ja vaahtokarkkeja päälle. Kaakao on vaan niin hyvvää! Pepsi maxia kuluu päivittäin ihan järkyttävät määrät. Mieskin juo sitä, ja meillä meneekin yleensä se 2 litraa päivässä heittämällä.
 
  • En vieläkään tiedä mikä minusta tulee isona. Lukion jälkeen olen ollut vähän tuuliajolla, mitään muuta kovin järkevää en ole tehnyt kuin lapset. Onneksi kuitenkin heidät. <3
 
  • Haluaisin tykätä itsestäni enemmän. Ärsyttää ihmiset, jotka ei usko itseensä ja dissaa itseään kaikissa asioissa, ulkonäöllisesti ja muuten. Eniten ärsyttää, että olen itse juuri sellainen. Vertaan itseäni muihin ja ikinä en ole tarpeeksi hyvä itselleni. Kehuja on vaikea ottaa vastaan enkä osaa kovin hyvin myöntää olevani hyvä jossain, niitä asioita on vaikea keksiä. Ihailen ihmisiä, joilla on terve itsetunto ja jotka voi katsoa peiliin tyytyväisenä itseensä, sisäisesti ja ulkoisesti.
 
  • Minulla on periaatteessa kaksi koiraa, Minni ja Muusa. Ne on kyllä nykyisin enemmän mun porukoiden koiria ja siellä on niiden koti, on vaan niin paljon helpompaa kun ei tarvitse käyttää niitä ulkona lasten kanssa ja pestä sitten tassuja jatkuvasti syksyn kurakeleillä. Mulla on kyllä ikävä tyttöjä, mutta niiden on parempi olla mun porukoilla. Ne saa siellä paljon enemmän lenkitystä ja huomiota. Koirat on meillä nykyisin lähinnä vaan hoidossa kun porukat käy golfmatkoilla pari kertaa vuodessa ja kesällä enemmän porukoiden golfatessa ihan kotihuudeilla. Onneks nähhään aika paljon porukoiden kanssa niin näen kyllä tyttöjä usein, vaikka eivät sitten yötä olisikaan meillä.
 
  • Kotona olen aina räjähtäneen näköinen. Ei meikkiä, tukka lehmännuolemana liiskana pitkinä päätä ja reikäiset lökärit jalassa. Laittaudun ihmisen näköiseksi vasta kun/jos poistun kotoa, jos en lähde mihinkään päivän aikana (paitsi tyyliin viemään/hakemaan Nöppöstä päiväkodista tai lähikauppaan, silloin ei haittaa räjähtänyt zombilook) niin en laittaudu missään vaiheessa. Inhoan puristavia vaatteita, joten kotona mulla on aina lökärit. Ne farkut kun sattuneesta syystä (katso syömiskohdat) puristaa aina :D


Tällaisia faktoja tänään. Huomaan, että monet näistä liittyi ruokaan, ja se onkin hyvin minua kuvaavaa. Olen ihminen joka tykkää syödä. :D Kiitos haasteesta vielä Alisa, tämä oli kiva tehdä!




2 kommenttia

  1. Hahhaa tunnistin samaa itsessäni pyykkien ripustamisessa, kaakaossa ja zombielookissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin sä olitkin kans kaakaonjuoja! Se on vaan niin parasta :D Kahvia oon yrittäny opetella jos se piristäis, mutta eih..

      Poista

Kiitos kommentistasi!