Uusi ilme



Noo eipä liioitella, sama väsyneen harmaa naama se on edelleen tällä mutsilla, mutta kyllä nämä uudet silmälasit kuitenkin vähän tuovat muutosta tähän kulahtaneeseen lookkiin. Entiset lasit olivat jo neljä vuotta vanhat, niin naarmuiset ettei enää läpi meinannut nähdä. Kun sain uudet lasit nenälle, tuntui kuin olisi katsonut kiikareiden läpi. Niin paljon paremmin näki, että se tarkkuus melkein häiritsi alkuun. Vaikka tehot ei siis muuttuneet juuri ollenkaan. Pitänee muistaa varoa nyt näitä uusia laseja esim. uunin luukun aukaisussa, hups…

Ostin kahdet uudet lasit. Miehen mielestä (ja oikeastaan varmaan kaikkien muidenkin :D) nämä ruskeat on paremmat. Minäkin tykkään kyllä, vähän on totuttelua erilaiseen toki. Alkuun tuntui että on aurinkolasit päässä, kun isommat linssit tuntuvat poskipäillä hymyillessä. En tajua miten kaikilla muilla muoviset pokat näyttää aina niin hienoilta, ja mun päässä kaikki tuntuu näyttävän vaan sukelluslaseilta.




Mä oon tykänny käyttää kyllä myös näitä mustia, vaikka alkuun olinkin näistä vähän epävarma. Johtuu ehkä siitäkin, että nuo ruskeat alkoivat painaa korvan taakse käytössä, enkä ehtinyt käydä säädättämässä niitä ennen kuin eilen. Miehen mielestä nämä mustat on aika Kekkoset. :D




Ja tässä vielä ne mun vanhat lasit. Nyt kuvassa jotenkin kauheen tylsän näköiset.





Vitsit se silmien laserleikkaus olis huippu. Olisin aika iloinen jos ei tarvitsisi käyttää silmälaseja, ne on kuitenkin aina tiellä tai likaiset, inhottavat sateessa/lumisateessa ja huurtuvat, Hilppula yrittää napata tahmanäpeillään kiinni ja olisi vaan helpompaa ilman. Mutta oon käsittänyt että raskaus voi huonontaa näköä, joten ei kai sitä sitten periaatteessa kannata vielä tehdä jos (tai ketä minä huijaa, kun) vielä haluaa lapsia. Mutta joskus sitten! Miehen silmät on laseroitu kolme vuotta sitten ja mun veli sekä muutama kaverikin on käynyt laserleikkauksessa. Kaikilla on mennyt hyvin eikä laseja enää tarvita. Mä en voi käyttää edes piilolinssejä paljoa, kun silmät kuivuu niin pahasti.


Mitä mieltä ootte uusista laseista? Kekkoset ja sukelluslasit vai jotain muuta? :D




18 kommenttia

  1. Molemmat näyttää tosi tyylikkäiltä! :) Ehkä jos olisit kalju, voisi toisista tulla kekkosfiilis, mut ei kyllä mulle tullu ensimmäisenä mieleen :D hyvät valinnat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katotaan lähteekö kaikki loputkin hiukset kun lopetan imettämisen, nyt ainaki näyttää jo semikaljulta jos vetää tukan suoraan taaksepäin ponnarille :D

      Poista
  2. Noi ylimmäiset on ihanat! Mä käytän paljon piilareita, mut mulla on noiden ruskeiden tapaiset mustat pokat myös käytössä. Mulla on huonontunut näkö koko aikuisikäni (jaiks), joten leikkaukseen ei kannata mennä. Tai siis ei edes oteta. Että näillä mennään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole näkö huonontunut vuosiin kuin ihan pikkasen, nytkin tais olla 0.25 lisää miinusta. Mutta en tiiä mikä mättää kun tuntuu että nyt koskee päähän jatkuvasti. Myös nuo mustat on alkanu tuntua oudolta, vaikka kävin säädättämässä molempia. Hmmm.. Pitäisköhän tarkistuttaa nuo tehotkin, edelleen tuntuu vähän kiikareilta.
      Piilarit ois kivat, varsinkin semmoset jotka vois olla tyyliin kuukauden ottamatta pois silmästä. Mutta ei pysty kun kuivuu ja sattuu :/

      Poista
    2. Mulle ainoat sopivat oli kahden viikon linssit, ne sopi mun kuiviin silmiin. Ehkä joku mahis vois löytyä?

      Poista
    3. Aijaa! Just optikolla kysyin että oisko mahollista käyttää sellaisia pidempiaikaisempia linssejä kun on kuivat silmät ja nyt käytössä siis kertakäyttöiset (harvemmin tälleen muuten kuin kesällä, mutta sillon kun tarvii niin aina kertakäyttöiset). Niin mulle vastattiin että ei oikein sovellu, kertakäyttöiset olis parhaat. Ja optikko muuten myös yllättyi mun piilareiden tehosta, hän luuli että ne on paljon pienemmät. Ja nyt uusilla vahvuuksilla, jotka siis laseihin nousi sillä 0.25:llä, niin teho olisi silti pienempi kuin entinen. Että jaahas, mitähän ihme tehoja mulla on näissä :D

      Poista
  3. Oi, makeita molemmat, mutta erityisesti nuo ensimmäiset! Mullakin olisi haaveena uudet lasit tai jopa kahdet, mutta miinusta on sen verran, että hetken joudun kyllä säästämään... Myös laserleikkauksesta haaveilin aikoinaan ja jopa säästin sitä varten, mutta jossain vaiheessa tajusin, että minä kyllä ole MINÄ ilman silmälaseja. Rahat käytin sitten matkusteluun ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut aika hyvältä kuulosti tuo matkustelukin rahankäytön syyksi! Varsinkin jos vahvasti kokee että silmälasit on oma juttu, ja siis nehän on monesti tosi kivannäköiset. Tuo jotain eloa kasvoille ehkä? Mies kävi laserleikkauksessa helppouden lisäksi myös siitä syystä, että hänellä oli tehoja jotain luokkaa -5.0, joten lasien uusiminen oli tosiaan aika kallista kun linssit maksoi paljon. Niin tuntui sitten paremmalta maksaa se leikkaus kerran kuin uusia kalliita laseja muutaman vuoden välein. Mutta todella, hän ei kokenut silmälaseja omaksi jutukseen :D

      Poista
  4. Ihan sairaan kivat noi molemmat uudet!! :) Tykkään! Ja itse asiassa kävin itsekin just eilen ja tänään pyörimässä rillikaupoilla, mutta mun ongelma on se, että mä näytän ihan jäätävän hirveiltä kaikki päässä, joten... Yksistä kyllä tykkäsin ja ne oli ihan samanlaiset kuin noi sun ekat :) Minkä merkkiset muuten on ja mistä ostit? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Tuolta minustakin aina tuntuu! Nuo on ostettu Nisseniltä, ruskeat on mekkia DbyD ja tässä on linkki vastaaviin, mutta eri värisiin http://www.nissen.fi/silmalasit/2000978. :)

      Poista
    2. Tai no jaa, en tiiä onko nuo nyt sittenkään ihan samat kun nämä mun :D Mutta tuon merkkiset ja saman hintaset kuitenkin.

      Poista
  5. Siis sä oot nätti! Tosi kaunis! Mä tykkään kaksista ylimmistä eniten - olin itsekin rillipääaikoinani sellainen vahvojen kehysten ystävä, etenkin keskimmäiset on tres cool.
    Mullehan on tehty laserleikkaus 2008.
    Se oli toimenpiteenä aika epämiellyttävä, vaikka toki helpottaa arkea, etenkin urheilua, kun ei tartte pitää silmälaseja. Kaipaan kuitenkin laseissa sitä, että ne toi ilmettä kasvoille sekä peitti nää silmäpussit ja muutenkin… no, teki vakuuttavaksi! :D
    En osannut ikinä käyttää piilareita, ja nyt mulle iski rillikateus! (Ja tukka, kun sekin näyttää hyvältä)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen kans että se laserleikkaus tuntuu aika ikävältä, mutta toisaalta onhan se nopeasti ohi ja elämä helpompaa. Kesälläkin pitää kokoaika vaihtaa tehollisten aurinkolasien ja silmälasien välillä, tai sitten laittaa normiarskat ja piilarit mutta sitten silmät kuivuu. Näitä ensimmäisen maailman ongelmia, tiedän :D
      Mutta se on kyllä totta että silmäpusseja nää vähän peittää! Dääm, ehkä sittenkin hyvä pitää laseja vielä tää pikkulapsiaika suosiolla.
      Ja siis voi kiitos <3

      Poista
  6. Tosi kivat! Itse tykkäään varsinkin noista mustista! :) Olet kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, mustatkin on saaneet kaksi ääntä! :D Voi kiitos <3

      Poista
  7. Mustat on ihan huiput, olkoon vaikka kekkoset mutta tekee siusta tosi skarpin näkösen! Mieki haluun uuet lasit (en tarvii mutta haluun ni periaatteessahan sillon jo vois...), mutta en halua edes ajatella sitä prosessia minkä se vaatii löytää tälläseen lapsen pään kokoseen päähän kauniit lasit....... :D

    VastaaPoista
  8. Mustat on ihan huiput, olkoon vaikka kekkoset mutta tekee siusta tosi skarpin näkösen! Mieki haluun uuet lasit (en tarvii mutta haluun ni periaatteessahan sillon jo vois...), mutta en halua edes ajatella sitä prosessia minkä se vaatii löytää tälläseen lapsen pään kokoseen päähän kauniit lasit....... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mäkin kyllä tykkään näistä mustista. Vaikka ilman meikkiä ne kyllä näyttää ehkä liian mustilta kun silmiä ei ees näy ilman ripsaria :D Ne sun nykyiset lasit on tosi kivat, niin ehkä löydät uudestaan sun lapsen päähän (nauroin :D) sopivan kokoiset pokat :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!