Heikossa hapessa



Noin niin kuin kirjaimellisesti. On nimittäin ollut niin järkyttävä yskä tässä reilun viikon, että usko meinaa yöllä loppua. Nukkuminen vaakatasossa on ollut melkoisen mahdotonta. Joinain öinä olen saanut nukutuksi vasta kahden tai kolmen aikaan, yhtenä yönä heräsin yskään neljältä enkä saanut enää nukutuksi rykimiseltä. Hivenen on uuvuttanut siis. Räkätautia ja silmätulehdusta unohtamatta.

Viime yönä sain jopa nukuttua ruhtinaallisesti, varmaan kuusi tuntia (tosin kolmella herätyksellä, mutta kuitenkin)! Ei yskittänyt niin pahasti, toivon että alkaisi mennä jo ohi. Pilven hopeareunus tässä on kuitenkin se, että lapset eivät ole (enää ja vielä) niin kipeänä kuin minä, joskin omat voimat eivät ole ihan parhaimmillaan olleet touhuamaan. Onneksi meidän lapset leikkivät ihmeen hyvin ja rauhallisesti keskenään, siitä olen kyllä onnellinen. Ja hätätapauksessa olen korkannut uuden joululahjaksi tarkoitetun Disneyleffan. Lähinnä itseni takia, lapsethan katsoisivat vain Frozenia. :D


Nyt on sentään kivaa joulufiilistä kotona, kun on otettu koristeet (kuusta vaille) esille ja takassakin hohtaa valosarja. Meidän takka ei ole ollut käytössä yli 20 vuoteen, mutta valosarja sopii sinne oikein passelisti – ja on myös lapsiystävällinen vaihtoehto. Glögiä olen juonut jo litratolkulla kipeään kurkkuuni ja jouluruokia odotan vesi kielellä, kohta niitä taas saa! 






Kivaa viikkoa!




Ei kommentteja

Kiitos kommentistasi!