(Jokaisen) päivän asu



Tässä blogissa ei kovinkaan usein nähdä asukuvia. Ei ole mun kuppini teetä. En osaa olla kuvattavana, varsinkaan noin niin kuin kokovartalo-valastelu asettelussa, mutta mulla ei myöskään ole yleensä niitä kotileggareita (tai Miehen lökäreitä) kummempaa päällä. Ei pääse paljon mammavaatteetkaan kulumaan, kun on se muutama setti mitä käyttää joka päivä. :D

Varsinkin nyt raskausaikana mulla ei ole ollut juuri vaihtelua vaatteissa ja ulkonäössä muutenkaan (paitsi toki se kasvava masu). Hiukset olen viimeksi värjännyt lähes omalla sävyllä varmaan yli vuosi sitten ja leikannutkin viimeksi syksyllä vain pari senttiä latvoja. Meikki on lähes aina samanlainen, tai sitten sitä ei ole. Silmälasit peittäkööt väsyneitä silmäpusseja. Ja ne vaatteet! Olen lähes aina kotona, etenkin nyt raskauden väsyttäminä kuukausina. Jos käyn (semiharvoin) kavereiden luona, en sinnekään vedä jalkaan niitä kotileggareita kummempia rytkyjä. Toppahousuja käytän nollakeleilläkin. Tietty.

Mulla on siis käytännössä kaksi eri settiä, mitä vaatteita olen käyttänyt nyt raskausaikana: kotileggarit ja joku löysä paita (plus villasukat, aina!) tai sitten silloin harvoin ulkona käydessä äitiysfarkut (Mamalicious) ja aina tämä sama raitapaita, mikä kuvassakin näkyy. Eikä se ole edes äitiyspaita, ihan normiosastolta. Mutta näillä on menty hyyyyvinkin pitkälti, eikä tosiaan pääse farkut kulahtamaan näillä käyttömäärillä haha.  Leggarit sen sijaan kuluu hyvää tahtia, odotan milloin alkaa saumat irvistellä hanurin vielä leventyessä. :D



 Ei oikein irtoo nämä kokovartalokuvat! Tähän tarvitsisi nyt sen emojin missä apina peittää silmänsä..



Mutta mitäs sitä muuta, jos yleensä on kuitenkin kotona. En varsinaisesti laittaudu täällä aamuisin, jos tiedän että kotoa ei poistuta puistoa tai lähikauppaa pidemmälle. Leggarit (mammamalliset piti ottaa käyttöön jo raskausviikolla 8 ziisös) on mukavat. Nyt olen ollut niin väsynytkin, että kynnys lähteä kyläilemään päiväksi on noussut korkeammaksi: pitäisi luopua omista päikkäreistä! Pitäisi saada lapset liikkeelle, pukea pukemista vihaava kaksivuotias ja kantaa alas kolmet portaat, sekä raahautua vielä parkkipaikalle 200 metriä. Aika monena päivänä (kuukautena) on tuntunut turhan rankalta, olen sitten valastellut sohvalla ja saanut ne päikkäritkin. Sosiaalinen elämä on siis vähentynyt huomattavasti, mutta onneksi lapset saavat sentään melskata ikäistensä kanssa päiväkodissa. Itse tapaan ystäväni nykyisin mieluummin iltaisin omalla ajallani ilman lapsia, niin saa jopa kuulumiset vaihdettua!

Muotia ja hienoja vaatteita on täällä turha odottaa näkevänsä jatkossakaan, meillä se ei ole kenenkään kohdalla niin justiinsa. Lapsetkin ovat yleensä kotona pikkuhoususillaan. :D




10 kommenttia

  1. ootpa sä kaunis!:) mulla on ollut kepit ja jalas tuki reilu viikon, niin oon joka päivä hengaillu yöhousut jalas kun en oikei oo lähtenyt mihkää kompuroimaan keppien kans. tänää puoli viideltä päivällä aattelin et josko sitä pukis yöpaidan tilalle jotain muuta :D eikai se oo nii justiinsa täälä kotona :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Laura! :) Ja siis todellakaan en minäkään varmasti vaihtais yöpukua pois, sehän on just parasta kun saa maata yökkärissä sohvalla :D Minäkin laitan vaatteet päälle vasta sitten kun lähen ulos ovesta, etenkin siis kesällä kun ei edes kylmä pakota laittamaan mitään yöpaidan päälle :D

      Poista
  2. ihana sinä ja ihana masu! meidänkin taapero on lähes poikkeuksetta vaippasillaan aina :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä siinä onkin kun ne vaatteet ei pysy päällä, tai niitä ei sinne alun perinkään saa laitettua :D Kiitos <3 Tämä masu on kyllä niin söpö pallo että en kestä! Ei toki vähennä tätä mun persjalkasta tanttamaisuutta, mutta ihana se on :D

      Poista
  3. Oikein kauniilta näytät oli vaatteet mitkä hyvänsä :) suunnilleen samoilla viikoilla mennään, itelläki ihan perusvaatteena kotona on aina jotku lököhousut ja rento paita. Mahollisimman rennnot vaatteet. Ja ulkona kans aina toppahousut :D mitä sitä turhaan stressaamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tajua kun jotkut käyttää kotonakin farkkuja! Siis ei oo onnistunu minulta ikinä, ihan ilman (raskaus)mahaakaan :D Kyllä ne on jotkut reikäset lökärit ja iso paita, kaunista :D

      Poista
  4. ps. heitin sua haasteella :) käy kurkkaamassa http://sangynalla.blogspot.fi/2016/02/lempipaikka.html?m=1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh no mä oon niin huono haasteissa :DD Kiitos Petra, katotaan mitä saan aikaseks!

      Poista

Kiitos kommentistasi!